خانه ی دوست

بهترین چیز رسیدن به نگاهی است که از حادثه عشق تر است

خانه ی دوست

بهترین چیز رسیدن به نگاهی است که از حادثه عشق تر است

مرغ باغ ملکوتم

 

         

             

 

روزها فکر من این است و همه شب سخنم
که چرا غافل از احوال دل خویشتنم؟
 

از کجا آمده ام؟ آمدنم بهر چه بود؟
به کجا می روم آخر ننمایی وطنم

مانده ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا
یا چه بوده است مراد وی از این ساختنم

جان که از عالم علویست یقین میدانم

رخت خود باز برآنم که همانجا فکنم


مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک
چند روزی قفسی ساخته ام از بدنم

ای خوش آن روز که پرواز کنم تا بر دوست
به هوای سر کویش پر و بالی بزنم

کیست در گوش که او میشنود آوازم

یاکدامیست سخن میکند اندر دهنم

کیست در دیده که از دیده برون می نگرد

یا چه جانست نگویی که منش پیرهنم

تا به تحقیق مرا منزل و ره ننمایی

یکدم آرام نگیرم نفسی دم نزنم

می وصلم بچشان تا در زندان ابد

از سر عربده مستانه بهم درشکنم

من به خود نامدم این جا که به خود باز روم
آن که آورد مرا باز برد در وطنم

تو مپندار که من شعر بخود می گویم

تا که هشیارم و بیدار یکی دم نزنم

شمس تبریز اگر روی بمن ننمایی

والله این قالب مردار بهم درشکنم

                                                                           "مولوی"

نظرات 11 + ارسال نظر
RaDIuM جمعه 22 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:10

وبلاگ زیبایی داری . امیدوارم ی روزی از تنهایی درای. موفق باشی :X

آریا دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 17:21

من به خود نامدم این جا که به خود باز روم
آن که آورد مرا باز برد در وطنم
سلام مرسی بلاگ زیبا یی دارید
با آرزوی موفقیت روز افزون در پناه مهر مهربان باشید

سجاد شنبه 5 دی‌ماه سال 1388 ساعت 22:39 http://www.baghedoust.blogfa.com

سلام
تسلیت بابت تاسوعا و عاشورا

وبلاگ قشنگی دارید. شعر زیبایی انتخاب کرده بودید.
خوشحال میشم یه سری به وبم بزنی و نظرتونو بدونم.

التماس دعا

مسافر خسته پنج‌شنبه 6 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 20:33

با سلام ... وبلاگ زیبایی دارید

این شعر مولانا را خیلی دوست دارم ... ممنون

بسیار زیبا بود ....

[ بدون نام ] سه‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:11

salam
webloge ghashangi darid,makhsusan ghalebesh adamo be fekre behesht mindaze , merci

yusuf شنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 11:21 http://yusuf-doost.rozblog.com

دوست عزیزاین شعراصلاازمولانانیست وبه ایشان نسبت داده شده:به2دلیل:1به گفته ی استادبدیع الزمان فروزانفر این غزل در نسخه های قدیم وجود ندارد.2بازم به نظر ایشان این مربوط اندیشه به خیامی است نه مولانا

رضوانه چهارشنبه 22 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 17:22 http://abyat-molana.blogfa.com

مطالب را بیشتر کنید وبلاگ من یادتون نره

سحر پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1391 ساعت 19:48 http://sky644.blogfa.com

سلام بر شما و تشکر از وبسایت مفیدتون ممنونم و ارزوی خوبی ها را دارم

محمد رضا پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:24

دوست خوبم مهم نیست مولانا این شعرو فته یا هرکی دیه !!!
شما \یامو بگیر ببین اصلا چیو میخواد بهت بگه

نصرتی یکشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 21:19

واقعا عالی یود دنبال این شعر بودم
مرسی

عظیمی جمعه 13 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 19:37 http://farhangi-eslami.blogfa.com

سلام.

شما نوشتین:

چند روزی قفسی «ساخته ام» از بدنم.

ولی فکر می کنم:چند روزی قفسی «ساخته اند» از بدنم،درست باشد. چون این قفس را ما که نساخته ایم...

موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد