خانه ی دوست

بهترین چیز رسیدن به نگاهی است که از حادثه عشق تر است

خانه ی دوست

بهترین چیز رسیدن به نگاهی است که از حادثه عشق تر است

خانه ام آتش گرفته

 خانه ام آتش  گرفته

 خانه ام آتش گرفته ست ، آتشی جانسوز
هر طرف می سوزد این آتش
پرده ها و فرشها را ، تارشان با پود
من به هر سو می دوم گریان
در لهیب آتش پر دود
وز میان خنده هایم تلخ
و خروش گریه ام ناشاد
از دورن خسته ی سوزان
می کنم فریاد ، ای فریاد ! ی فریاد
خانه ام آتش گرفته ست ، آتشی بی رحم
همچنان می سوزد این آتش
نقشهایی را که من بستم به خون دل
بر سر و چشم در و دیوار
در شب رسوای بی ساحل
وای بر من ، سوزد و سوزد
غنچه هایی را که پروردم به دشواری
در دهان گود گلدانها
روزهای سخت بیماری
از فراز بامهاشان ، شاد
دشمنانم موذیانه خنده های فتحشان بر لب
بر من آتش به جان ناظر
در پناه این مشبک شب
من به هر سو می دوم
گریان ازین بیداد
می کنم فریاد ، ای فریاد ! ای فریاد
وای بر من ، همچنان می سوزد این آتش
آنچه دارم یادگار و دفتر و دیوان
و آنچه دارد منظر و ایوان
من به دستان پر از تاول
این طرف را می کنم خاموش
وز لهیب آن روم از هوش
ز آندگر سو شعله برخیزد ، به گردش دود
تا سحرگاهان ، که می داند که بود من شود نابود
خفته اند این مهربان همسایگانم شاد در بستر
صبح از من مانده بر جا مشت خاکستر
وای ، آیا هیچ سر بر می کنند از خواب
مهربان همسایگانم از پی امداد ؟
سوزدم این آتش بیدادگر بنیاد
می کنم فریاد ، ای فریاد ! ای فریاد
 


مهدی اخوان ثالث 

نظرات 5 + ارسال نظر
احمد جمعه 19 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 19:52 http://kaktoc.blogfa.com

سلاااااااااام
مثل همیشه عالی بود عالی

ادامه بدید به کارتون وبلاگتون خیلی زیباست
منم شعر رو دوست دارم قبل از خواب یا وقتی خسته ام شعر میخوانم


ممنون خدانگهدارتون

آرش شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:18 http://boy99.blogfa.com

سلام دوست عزیز
وبلاگ جالبی داری
اگه وقت کردی به منم سربزن
موفق باشی وپایدار

رئوف سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 23:22 http://raoof-v86.blogsky.com

سلام
خوبید؟
شعر زیبایی بود.
موفق باشی.

الهام یکشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 16:16

سلام از وبلگ جالبتون ممنون

هدیه یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 00:27 http://luckygirl1494.blogfa.com

سلام لینکتون کردم و از مطالبتون واسه وبم برداشتم.با اجازه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد