خانه ی دوست

بهترین چیز رسیدن به نگاهی است که از حادثه عشق تر است

خانه ی دوست

بهترین چیز رسیدن به نگاهی است که از حادثه عشق تر است

دختر زشت

 

 

دختر زشت  

خدا یا بشکن این آئینه ها را

که من از دیدن تو آئینه سیرم

مرا روی خوشی از زندگی نیست

ولی از زنده ماندن نا گزیرم

از آن روزیکه دانستم سخن چیست ـــ

همه گفتند: این دختر چه زشت است

کدامین مرد ، او را می پسندد؟

دریغا دختری بی سرنوشت است.

***

چو در آئینه بینم روی خود را

در آید از درم، غم با سپاهی

مرا روز سیاهی دادی ،اما

نبخشیدی به من چشم سیاهی

***

به هر جا پا نهم ، از شومی بخت ـــ

نگاه دلنوازی سوی من نیست

از این دلها که بخشیدی به مردم ـــ

یکی در حلقه گیسوی من نیست

***

مرا دل هست ، اما دلبری نیست

تنم دادی ولی جانم ندادی

بمن حال پریشان دادی، اما ـــ

سر زلف پریشانم ندادی

***

به هر ماه رویان رخ نمودند ـــ

نبردم توشه ای جز شرمساری

خزیدم گوشه ای سر در گریبان

به درگاه تو نالیدم بزاری

***

چو رخ پوشم ز بزم خوب رویان ـــ

همه گویند : که او مردم گریز است

نمیدانند، زین درد گرانبار ـــ

فضای سینه من ناله خیز است

***

به هر جا همگنانم حلقه بستند ـــ

نگینش دختر ی ناز آفرین بود

ز شرم روی نا زیبا در آن جمع ـــ

سر من لحظه ها بر آستین بود

***

چو مادر بیندم در خلوت غم ـــ

ز راه مهربانی مینوازد

ولی چشم غم آلوده اش گواهست

که در اندوه دختر می گدازد

***

ببام آفرینش جغد کورم

که در ویرانه هم ، نا آشنایم

نه آهنگی مرا  ،تا نغمه خوانم ـــ

نه روشن دیده ای ، تا پرگشایم

***

خدایا ! بشکن این آئینه هارا

که من از دیدن آئینه سیرم

مرا روی خوشی از زندگی نیست

ولی از زنده ماندن ناگزیرم

***

خداوندا !خطا گفتم ، ببخشای

تو بر من سینه ای بی کینه دادی

مرا همراه روئی نا خوشایند ـــ

دلی روشنتر از آئینه دادی

***

مرا صورت پرستان خوار دارند ـــ

ولی سیرت پرستان میستایند

به بزم پاکجانان چون نهم پای

در دل را به رویم می گشایند

***

میان سیرت وصورت ،خدایا ! ـــ

دل زیبا به از رخسار زیباست

بپاس سیرت زیبا ، کریما! ـــ

دلم بر زشتی صورت شکیباست  

 

مهدی سهیلی 

 

 

نظرات 8 + ارسال نظر
حامد چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 00:15

شعرت خیلی قشنگ بود
مرسی

یکی پنج‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1390 ساعت 20:04

درد دل خیلی ها بود انچه از دل براید بر دل نشیند

[ بدون نام ] جمعه 9 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:16

هزاران حرف با منطق دارم اما ...ولی خداییش سیرت زیبا درکنار یه چهره معمولی واقعا تکمیله تکمیله...

سارا پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:29

عالی بود عالی

[ بدون نام ] سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:55

[ بدون نام ] سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:56

[ بدون نام ] سه‌شنبه 24 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 08:56

رکسانا جمعه 29 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 20:56

سراینده این شعر یه آقاست که از دل خانوما خبر نداره یه خانوم هرچقد که زشت باشه خودشو زیباترین میبینه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد